Karin Verheijen

“Ik heb jaren les gegeven in alle groepen van de basisschool. Daarnaast ben ik ook werkzaam geweest in andere beroepen. Maar het onderwijs is toch datgene waar mijn hart ligt.”

Door jarenlange ervaringen in het onderwijs en met het geven van individuele bijlessen, heb ik gezien dat veel kinderen buiten de boot vallen en meer aandacht behoeven dan er op dit moment gegeven kan worden. Dit heeft natuurlijk gevolgen voor het kind. In onze bijlessen richten we ons op de behoefte van het kind, om zeker te maken dat het de stof volledig begrijpt en kan toepassen. Zo zal het zelfvertrouwen en plezier in het leren toenemen.

Peter van de Kuit

“Voordat ik begon met bijles geven, heb ik al veel gedaan: Ik ben onder andere meer dan 15 jaar actief geweest in marketing en sales, ik heb een klusbedrijf gehad en ben trainer geweest bij een management advies- en trainingsbureau. Ik zocht altijd wel naar iets wat me raakte, iets dat er echt toe doet, iets dat wat betekent voor anderen en voor de toekomst.”

Toen ik begon met bijles geven bij Karin Bijles Centrum had ik niet perse verwacht dat te vinden. Maar nadat ik regelmatig kippenvel kreeg wanneer een kind iets wel begreep wat hij/zij daarvoor niet begreep of wanneer een ouder me vertelde hoe goed het nu gaat, realiseerde ik me dat dit toch wel méér bij mij paste dan ik aanvankelijk verwachtte.

Omdat het me zo goed bevalt en ik het belangrijk vind dat meer kinderen deze vorderingen kunnen maken, ben ik me breder gaan inzetten voor Karin Bijles Centrum en voer ik nu ook managementfuncties uit.

Zohar Paz

“Echte domheid bestaat niet, ontdekte ik. Iedereen kan het probleem vroeg of laat oplossen door in de problematiek te duiken en dit op te lossen. Mijn motivatie is om leerlingen meer zelfvertrouwen te geven door dieper in de stof te duiken en de kern van het probleem aan te pakken.”

In de tweede klas van de middelbare school leek het niet goed met mij te gaan. Ik mocht over naar HAVO 3, op voorwaarde dat ik een taak deed in de vakantie. Thom Koops heeft me hierbij geholpen. Daarna is het alleen maar beter met me gegaan. De manier waarop de mensen bij ‘Karin Bijles’ te werk gaan, sprak mij zo aan dat ik me zelf ben gaan verdiepen in deze methode.

Door de kern te vinden van hetgeen iemand niet begrijpt, de kern van de verwarring, kun je voor eens en altijd het probleem oplossen. En dat heeft Thom bij mij gedaan met als resultaat dat ik daarna als een speer door mijn studie ging en HAVO 4 en 5 in één jaar gedaan heb. Daarna kon ik parttime als bijlesdocent aan de slag.

Thom Koops

“Zo’n 15 jaar geleden gaf ik mijn eerste bijles. Voor die tijd had ik verschillende trainingen gedaan om mensen te kunnen trainen/ opleiden. De eerste bijlessen die ik gaf waren vooral lessen in exacte vakken (wiskunde, natuurkunde en scheikunde). Maar langzaam maar zeker werd het aantal vakken waarin ik bijles gaf steeds groter.”


Als er iets was waar ik voor m’n gevoel niet genoeg van afwist, zorgde ik ervoor dat ik met behulp van de studiemethode die ik bij de leerlingen gebruikte de stof helemaal snapte.
Op die manier kon ik vaak aan zien komen wat de problemen waren, waarom een leerling iets niet snapte.
De talen kwamen erbij – grammatica en van daar was het een kleine stap om ook leerlingen in groep 8 te helpen.

In de jaren die volgden werd m’n betrokkenheid bij het basis-onderwijs steeds groter en stond ik een aantal jaren voor de klas in een combinatieklas van groep 3-5. Dit maakte de cirkel van het onderwijs voor mij helemaal rond; van de eerste stappen leren lezen en rekenen tot tekstverklaren en het oplossen van exacte formules.
In combinatie met de studiemethode zelf kan ik nu in principe iedereen helpen met wat ze
willen leren!?

Anne Kinn

“5 jaar terug kwam ik bij basisschool Onze Toekomst terecht.
Daardoor was de overstap naar Karin Bijles Centrum klein.
Ik werk al ruim 20 jaar met veel plezier met kinderen.”

Vanaf dag één vond ik het leuk om met de kinderen iets op te bouwen en het onderste naar boven te halen. Het blijft leuk om te zien hoe de kinderen elke week een stapje verder komen en zelfstandiger denken.
Mijn doel is om de kinderen sterk voor de toekomst te maken. Uiteindelijk zijn onze kinderen het kostbaarste wat we hebben.

Ik kan vanuit heel mijn hart zeggen dat ik het leukste vak van de wereld heb!

Ik woon met mijn man, zoon en hond op een woonboot in Amsterdam; elke dag geniet ik van de natuur op het water. Mijn hobby’s hebben alles met kunst en creativiteit te maken.

Ibtissam Ibnelkadi

“Ik haal vooral mijn voldoening uit de leerlingen die met een stijgende lijn verder gaan. Ook geef ik veel les aan leerlingen van de middelbare school. Door veel verschillende leerlingen te krijgen, is de diversiteit als bijles docente een geweldige baan voor mij.”

Mijn naam is Ibtissam. Ik ben onlangs afgestudeerd en heb mijn bachelor Bouwkunde. Binnenkort ga ik verder met mijn master Architectuur aan de Technische Universiteit in Delft. Naast mijn studie geef ik bijles bij Karin Bijles Centrum. Ik ben hiervoor al begonnen met bijles geven op de middelbare school. Hier was ik een hulp student. Door mijn drukke bestaan met school, sporten en andere hobby’s, ben ik vooral ’s weekends te vinden bij Karin Bijles Centrum.

Ik geef inmiddels al langer dan een jaar bijles bij Karin Bijles Centrum. Dit doe ik met veel plezier. Het doet mij goed om te zien hoe leerlingen weer vol vertrouwen en kennis naar school toe gaan. Ik haal vooral mijn voldoening uit de leerlingen die met een stijgende lijn verder gaan. Ook geef ik veel les aan leerlingen van de middelbare school. Door veel verschillende leerlingen te krijgen, is de diversiteit als bijles docente een geweldige baan voor mij.

Ingeborg Brouwers

“Van alles al gedaan en sinds een aantal jaren ben ik werkzaam in het basisonderwijs. Daar begeleid ik de leerlingen individueel o.a. met taal en rekenen en je ziet dat kinderen door deze begeleiding en oefening echt vooruitgaan.”

Dat is prachtig en geeft veel voldoening. Zodoende was de stap naar bijles geven een logische stap. Ik vind het leuk om kinderen te helpen en blije gezichten te zien als ze iets echt onder de knie krijgen. Begrip en het kunnen toepassen van de stof is waar we voor gaan bij Karin Bijles Centrum!

Henny van Buel

“Mijn hele leven staat in het teken van kinderen helpen; groot of klein – dat maakt niets uit!”

Hallo, ik ben Henny van Buel en heb veel plezier met de kinderen van Karin Bijles Centrum. Na de Pedagogische Academie ben ik terecht gekomen in het Speciaal Onderwijs. Na tien jaar bij deze kinderen met een geestelijke handicap kreeg ik zelf kinderen. Leuk om met je eigen kinderen op te groeien: zes jaar peuterspeelzaal gedraaid en zes jaar basisschool ervaring. Ik heb 25 jaar mijn eigen bijles centrum gehad in het zuiden van het land.
Daarnaast heb ik samen met mijn man een management trainingsbureau gehad. Geweldig, wanneer je iemand kunt helpen zijn doel te bereiken en hem deze weg met veel plezier kunt laten doorlopen!

Noah van der Kamp

“Ik vind het ontzettend leuk dat ik zoveel verschillende hoeken (leerling op school, bijles leerling, promotiemedewerker en nu het bijhouden van de site)
van deze school/ bijles centrum mag meemaken.”

Hoi mijn naam is Noah van der Kamp en ik woon op een woonboot in de Amstel.
Sinds anderhalf jaar werk ik al voor Karin Bijles Centrum. Het schooljaar 2014/15 zat ik zelf ook op de basisschool Onze Toekomst, dit was een super succesvol jaar. Na een hele goede afsluiting van de basisschool wilde ik voor het voortgezet onderwijs nog een begeleiding hebben in de vorm van bijles. Hier kan ik met alle vragen in verschillende vakken terecht.
Ondertussen begon ik met het rondbrengen van promotiemateriaal zoals folders. Nu werk ik elke week met Peter samen om de website en Instagram up to date te houden. In mijn vrije tijd ben ik graag met mijn vrienden samen en luister ik naar muziek. Nog ben ik bezig om mijn school goed af te sluiten en dan met mijn opleiding architectuur te beginnen.

Guido Kalmijn

“Voor mij is het een spel om die bekwaamheid weer boven tafel te krijgen en het kind het vertrouwen te geven dat hij het kan maken.”

Mijn naam is Guido Kalmijn en ik kom uit een onderwijzersfamilie. Mijn ouders, broer, grootouders, ooms en nichten hebben ook in het onderwijs gezeten.
Ik geloof niet dat kinderen te dom zijn om te leren. Wat ik wel zie, is dat in een grote klas de lessen soms iets te snel kunnen gaan en dat er dan geen tijd is voor individuele aandacht. Dan kan een klein misbegrip leiden tot een opeenstapeling van misbegrippen omdat de volgende les al “te moeilijk” lijkt. Als gevolg daarvan gaan de cijfers achteruit en kan dat ertoe leiden dat het kind denkt dat hij dom is.
Ik heb in de afgelopen jaren diverse leerlingen geholpen die op een bepaald punt achterop raakten en die achterstand in de klas niet meer konden inlopen. En met een beetje hulp en persoonlijke aandacht blijkt ineens hoeveel een kind in zijn mars heeft. Voor mij is het een spel om die bekwaamheid weer boven tafel te krijgen en het kind het vertrouwen te geven dat hij het kan maken. En dan te zien dat hij of zij wel naar zijn gewenste school of opleiding kan gaan.

Jeanine Robles

“Ik ben Jeanine Robles en ben al een ruime tijd werkzaam in het basisonderwijs als leerkracht en als dansdocent. Ik heb een enorme passie om met kinderen te werken. Ik heb altijd het doel gehad om kinderen in hun kracht te zetten en ze te laten stralen.”

Als lerares op verschillende scholen vond ik het moeilijk om in de grote klassen elk kind de aandacht en hulp te bieden die het nodig heeft. Daarom geniet ik enorm van de individuele begeleiding die ik ze nu kan geven. Ik zie de kinderen echt opbloeien en dat geeft enorm veel voldoening.

Naast dat ik meer aandacht kan geven, heb ik ook betere manieren geleerd om kinderen te begeleiden bij het bestuderen van de lesstof.

Toen ik startte bij Karin Bijles Centrum heb ik de cursus ‘Leren hoe te leren’ gedaan en zelfs nadat ik verschillende studies heb afgerond, kan ik nu pas echt zeggen dat ik weet hoe ik moet studeren! Met al deze kennis op zak hoop ik nog vele kinderen te laten stralen.
Want leren is leuk!!

Marian ten Zijthoff

“Ik vind het enorm leuk om met kinderen te werken en hen te helpen zich te ontwikkelen.”

Ik ben Marian ten Zijthoff, ik werk in het dagelijks leven als studiebegeleider en ben in maart 2020 begonnen met het geven van bijles bij Karin Bijles Centrum in IJburg. Ik vind het enorm leuk om met kinderen te werken en hen te helpen zich te ontwikkelen. Met individuele bijles krijgen kinderen de aandacht die ze nodig hebben en het geeft voldoening om te zien hoe zij vooruit gaan.

Jeroen Snijders

“Ik vind het een geweldige uitdaging om kinderen te laten zien dat leren ‘te leren’ is.”

Mijn dochter Lili June had op de basisschool een duidelijke achterstand met rekenen en we wisten niet goed hoe we dat konden verbeteren. Ze had VMBO advies. Via een ouder op haar school zijn we bij Karin Bijles terecht gekomen. Dat zorgde uiteindelijk voor een duidelijke verbetering in haar prestaties. Met name op het gebied van rekenen, maar ook bepaalde taalachterstanden werden goed aangepakt. We waren daar erg blij mee! Ik was al langere tijd bezig om als zij-instromer in het onderwijs te stappen, toen ik bij Karin Bijles, via een interne opleiding, de mogelijkheid kreeg om als bijlesleraar te beginnen, met name voor basisschool-leerlingen. Ik vind het een geweldige uitdaging om kinderen te laten zien dat leren ‘te leren’ is. Als ik zie hoe ze opeens geweldige sprongen kunnen maken en dat hun zelfvertrouwen stijgt/ terugkomt. Het 1-op-1 gebeuren van bijles geven staat mij erg aan: Je hebt dan echt de tijd om te kijken waar het ’fout’ gaat, zodat je je daar op kunt concentreren, kijken hoe je iets kunt verbeteren en aanpakken. Omdat je meer tijd hebt dan in een klas met zoveel kinderen, kun je echt iets betekenen voor een kind met een achterstand,
(en misschien mede daardoor een gebrek aan zelfvertrouwen). Als je dat herstelt zie je dat een kind echt opbloeit en dat is waar ik het met name voor doe!

Ps: Mijn dochter heeft inmiddels een havo advies gekregen en gaat nu naar een klas voor Havo-VWO.

Anita Brussee

“Ik werk graag aan het sterker maken van de zekerheid van mijn leerlingen en ik daag ze uit tot het overwinnen van hun eigen barrières.”

Hoi, mijn naam is Anita Brussee. Ik heb ruim 25 jaar in het onderwijs gewerkt, Basis en middelbaar. Ik heb leerlingetjes en studenten gehad van 4 t/m 65 jaar. Mijn taken hebben jarenlang gelegen op het gebied van begeleiden van leerkrachten. Iedere leeftijd vond ik prettig om mee te werken. Ik werk graag aan het sterker maken van de zekerheid van mijn leerlingen en ik daag ze uit tot het overwinnen van hun eigen barrières, het liefst met een speelse en creatieve aanpak. Ik ben trots op het vertrouwen wat ik van de leerlingen en van hun ouders krijg. En ik ben blij met de vooruitgang en de resultaten die we met Karin Bijles bereiken.

Julien Poubil

“Ik wil dat leerlingen de extra begeleiding krijgen, die ik in mijn school periode miste.”

De reden waarom ik bij Karin Bijles Centrum werk, is omdat ik met kinderen wil werken die moeite hebben op school.
Ik wil dat leerlingen de extra begeleiding krijgen, die ik in mijn schoolperiode miste. Hier wil ik aan blijven werken.

Khatchik Mazloumian

Kan je kind extra steun goed gebruiken? Dan ben ik hier! Ik probeer de leerachterstanden te verhelpen in een leuke, gezellige en interactieve manier.

Hoi! Mijn naam is Khatchik en ik geef sinds kort bijlessen op de Karin Bijlescentrum. Ik zeg altijd ‘het gaat niet om het vullen van een vat, maar om het ontsteken van een vuur.’
Kan je kind extra steun goed gebruiken? Dan ben ik hier! Ik probeer de leerachterstanden te verhelpen in een leuke, gezellige en interactieve manier.
Als ik hier niet aan het les geven ben, geef ik educatieve rondleidingen en workshops in verschillende musea.